2018. április 8., vasárnap

Tündérmesébe illő kérdések - Book Tag


Brúkutól kaptam az elmúlt hetekben ezt a nagyon bájos Book Tag-et, ami azonnal elnyerte a tetszésem, hiszen már hosszú ideje nem töltöttem ki egy Tag-et sem. A lényege az, hogy minden kérdés egy-egy meséhez köthető.
Valóban fantasztikusan ötletes, köszönöm Brukú! :)





PINOKKIÓ - A FIÚ, AKINEK MEGNŐTT AZ ORRA, AMIKOR HAZUDOTT
~~ Hazudtál már egy könyvről, mert szégyellted, hogy tetszett? ~~

Könyvről szerintem nem, mert akik ismerik az ízlésem, azok tudják, hogy melyek azok a témák, amik soha nem kerülik el a figyelmem. Talán egyszer csúsztattam az Édes Anna kapcsán, mert az adott társaságban elég furán néztek volna rám, ha közlöm, hogy imádtam azt a lassú bekattanást. Szerintem azonnal a legközelebbi pszichiátriára dugtak volna. Így azt mondtam, hogy nekem "semleges" a könyv.



A SZÉPSÉG & A SZÖRNYETEG - A LÁNY, AKI NEM A KÜLSŐ MIATT LETT SZERELMES
~~ Melyik könyvet szereted annak ellenére, hogy csúnya a borítója? ~~

A Büszkeség és balítéletet. Az otthoni példányt még anyukám vette, amikor egyetemista volt, és a költözések meg az évek alatt eléggé leamortizálódott a borítója.



HÓFEHÉRKE - AKIT A SZÉPSÉGE MIATT VADÁSZTAK
~~ Vásároltál már könyvet csak a szép borítója miatt? ~~

Magamnak nem vettem még így könyvet, de egyszer karácsonyra megkaptam a Párválasztót, aminek a borítójával már hosszú hónapok óta szemeztem a könyvesboltban. Viszont unokatesóm erről nem tudott, amikor megkaptam tőle karácsonyra. :D
Szóval ez telepatikusan alakult így, mert biztos megvettem volna. Aztán jól ráfáztam, mert annyira nem voltam elégedett a sztorival, mint a borítóval. Nem volt rossz, de tipikusan az a könyv, amit akkor olvasnék el, ha éppen sok időm van, és valami pihentető olvasmányra vágyom, ami csak sodor magával különösebb belegondolás nélkül.



CSIPKERÓZSIKA, AKIT ELÁZKOZTAK, DE AZ IGAZ SZERELEM CSÓKJA FELÉBRESZTETTE ÖRÖK ÁLMÁBÓL
~~ Ki a kedvenc könyves párosod? ~~
Rácz-Stefán Tibor Túl szépjének Márkja és Olivérje. Imádom, ahogy mindenben támogatják egymást, és a jellemük iszonyúsokat fejlődik az egymással eltöltött idő alatt. 
Ráadás, hogy nem ér szomorú véget a páros, ami kellemesen simogatja angstos lelkem.



A KISHABLEÁNY - AKI AZ ÉLETÉT FELADTA A SZERELEMÉRT (ez az egyik legszomorúbb szerelmes történet szerintem)
~~ Szoktál kipróbálni új műfajokat, vagy azoknál maradsz amiket ismersz és szeretsz? Ha kipróbáltál egy újat, melyik volt az első ilyen könyv? ~~
Irodalomfakton nincs más választásod, mint mindent elolvasni, amit eléd tesznek, szóval elég gyakran történik velem ilyen. Az első szerintem a Fogadj el! volt, ami életem első blogon kívüli slash-szállal rendelkező sztorija volt. A műfajban való olvasás nem volt új számomra, de korábban nyomtatott könyvben nem olvastam slash-t.



HAMUPIPŐKE - AKI A CIPŐJÉT ELVESZTETTE ÉJFÉL UTÁN
~~ Melyik volt az utolsó könyv, ami miatt fennmaradtál egész éjszaka? ~~
Ibsen - A vadkacsa. Az említett irodalomfaktra hétfőre kellett elolvasni, és nekem vasárnap este fél 12-kor jutott eszembe. Kemény éjszaka volt, de megérte! :D



RAPUNSEL - AKIT BEZÁRTAK EGY TORONYBA
~~ Mi volt a legrosszabb könyv, amit az elmúlt hónapban olvastál? ~~
Nagyon vigyázok rá, hogy CSAK olyan könyvek kerüljenek a kezembe, amiktől nem lesz kedvem felkötni magam, úgyhogy évek óta nem találkoztam klasszikusan "rossz" könyvvel. A Bovaryné (szintén kötelezőnk volt) nem jött be kifejezetten, mert maga a megcsalós-házasságtörős, túl részletes műtétjelenetekkel fűszerezett témája egy túl boldog időszakom közepébe talált bele, és úgy éreztem magam tőle, mint akit fejbe lőttek.




ALADDIN - EGY SZEGÉNY FIÚ, AKI EGY DZSINT TALÁLT
~~ Melyik volt az utolsó "könyvkincs" amit találtál? ~~

Kemény Zsófi Nyílt láng használata című verseskötete. Egy versenyrekészülés kapcsán teljesen véletlen akadtam rá, és nagyon örültem neki, mert végre valami megbarátkoztatott a lírával. És ez nagy szó, mert valahol a tudatom mélyén mindig igyekeztem távol tartani magam a számomra általában túl érzelgős lírától. A kötet óta nem menekülök. 





ALICE CSODAORSZÁGBAN - A LÁNY AKI EGY NYÚLÜREGBE ESETT
~~ Melyik könyv olvasása után érezted úgy, hogy egy teljesen új világba csöppentél? ~~
Neil Gaiman - Amerikai istenek. Fantasztikus, ahogy az általunk ismert(nek hitt) világot gyakorlatilag teljesen "kicsavarja", és olyannyira kiszélesíti, mintha egy teljesen másik lenne, de mégsem annyira félelmetes és idegen - ami azt illeti, sokkal félelmetesebb, mint egy teljesen új világ.






A BÉKAKIRÁLY - AZ ELVARÁZSOLT HERCEG, AKI ISMÉT EMBERRÉ VÁLTOZOTT VISSZA
~~ Melyik volt az a könyv, amiről azt gondoltad, hogy utálni fogod, de végül megszeretted? ~~ 
A Csillagainkban a hiba. Úgy láttam neki, hogy "ehhh ez szenvedős pár nap lesz, mire kiolvasom", aztán elkezdtem és úgy a második fejezet környékén megjegyeztem magamnak, hogy "woah". Utána a könyv végéig, és máig fenntartom azt a véleményem, hogy sokkal mélyebb történet, mint amilyennek elsőre tűnik.





JANCSI ÉS JULISKA - AKIK ELTÉVEDTEK AZ ERDŐBEN, ÉS EGY BOSZORKÁNY ELFOGTA ŐKET
~~ Melyik fiú-lány testvérpár a kedvenced, és miért? ~~
Hirtelen nem is ugrik be, hogy olvastam-e könyvet, amiben fontosabb szerephez jutna egy testvérpár. Ilyet nem tudok sajnos mondani.





PIROSKA - AKIT A NAGYMAMÁNAK ÖLTÖZÖTT FARKAS FELFALT
~~ Melyik könyvben csalódtál, pedig beleszerettél a fülszövegbe és a borítóba? ~~
Kiera Cass - A párválasztó. Nem hozta meg nekem azt a kiszámíthatatlanságot, feszültséget és izgalmat, amit egy disztopikus regénytől vártam.
Ezért se fogtok szeretni, de a Tizenhárom okom volt hasonlóan járt nálam. Ezutóbbira jobban haragszom, mert azt vártam, hogy remekeljen az egyébként meglehetősen nyomasztó, kegyetlen és durva témában, de úgy éreztem, hogy "gimissztoris nyafogásba" csapott át gyakran a regény. Nem mondom azt, hogy rossz, mert nem rossz, csak én valami sokkal szívettépőbbet vártam a témával kapcsolatban, de kicsit inkább felszínkapargatást kaptam. 

Szóval lerövidítve: ez a két könyv nálam valahol ott "bukott meg", hogy mindkét témával kapcsolatban marhanagy elvárásaim vannak, és nem kaptam meg azt, amire vártam bennük.



RUMPELSTILSKIN - AKINEK SENKI SEM TUDTA A NEVÉT
~~ Melyik könyv az, amelyiket imádod, de nem kapott elég figyelmet? ~~
Patrick Ness Kés a Zajbanja (meg úgy az egész Chaos Walking trilógia). Emberek, az a könyv isteni, és eddig kábé 40 általam kérdezettből 3 hallott róla.


Akiknek pedig továbbküldöm kitöltésre ezt a Tag-et:

Amy, nem úszod meg 
Eszter


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése